مجله تکنولوژی

برنامه شخص ثالث Spatialify، ویدئو فضایی را بهتر از آیفون شما در Vision Pro ارائه می‌دهد

با Spatialify، تجربه‌ای بهتر از ویدئو فضایی در هدست Vision Pro خود داشته باشید.

یکی از ویژگی‌های جذاب اپل Vision Pro، قابلیت پخش ویدئو فضایی است. این فرمت، عمق را به ویدئوهای ضبط‌شده در نرم‌افزار آیفون 15 اضافه می‌کند.

به این معنی که می‌توانید تجربه‌ای شبیه به حضور در لحظه ضبط ویدئو داشته باشید. اما با استفاده از یک برنامه شخص ثالث، می‌توانید این تجربه را حتی بهتر کنید.

طبق گزارش آپلودVR، Spatialify یک ابزار ویدئویی “فضایی” است که با قیمت 2.99 دلار عرضه می‌شود. این برنامه می‌تواند فایل‌های ویدئویی را به ویدئوهای سه‌بعدی برای هدست‌هایی مانند Vision Pro یا متا کوئست 3 تبدیل کند.

آخرین ویژگی این برنامه، آن را از برنامه دوربین آیفون خود اپل پیشی می‌اندازد. Spatialify می‌تواند ویدئو فضایی را با کیفیت 1080p در 60 فریم در ثانیه یا 4K در 30 فریم در ثانیه ضبط کند، در حالی که اپل در حال حاضر به 1080p در 30 فریم در ثانیه محدود است.

علاوه بر این، با به‌روزرسانی اخیر، Spatialify می‌تواند ویدئو فضایی را با محدوده دینامیکی بالا (HDR) ضبط کند. این قابلیتی است که ویدئو فضایی اپل به طور کامل از آن پشتیبانی نمی‌کند.

چه چیزی در آینده برای Vision Pro در نظر گرفته شده است؟

با توجه به اینکه اپل به ندرت از رقبای شخص ثالث خود عقب می‌افتد، احتمال اینکه شاهد قابلیت‌های مشابهی در WWDC 2024 باشیم، بسیار زیاد است.

هنوز مشخص نیست که آیا نسخه 1.x visualOS منتشر خواهد شد یا خیر. اما می‌دانیم که طبق گزارش‌ها، اپل در حال آزمایش مداد اپل برای هدست خود است.

علاوه بر این، لیست دلخواهی از قابلیت‌هایی که کاربران خواهان آن هستند وجود دارد، از جمله پیشرفت‌هایی در Personas، برنامه Journal و صفحه‌نمایش‌های قابل تنظیم در خانه. در حال حاضر، اپل فقط در بیانیه مطبوعاتی خود به “پیشرفت‌های visionOS” متعهد شده است.

منابع: