مجله تکنولوژی

آخرین ویژگی‌های macOS Sonoma 14.2 چیست؟

اخیراً اپل به‌روزرسانی نرم‌افزار جدید macOS Sonoma 14.2 را برای مک منتشر کرده است. همچنین watchOS 10.2 برای Apple Watch، tvOS 17.2 برای Apple TV، iOS 17.2 برای iPhone و iPadOS 17.2 برای iPad منتشر کرده است.

ما از قبل ویدیوهایی از عملکرد iOS 17.2 جدید دیده‌ایم و حالا می‌توانیم جزئیات بیشتری را در مورد آخرین نسخه از macOS اپل بیابیم. ویدیوی زیر از Zollotech به ما نگاهی به به‌روزرسانی نرم‌افزار macOS Sonoma 14.2 جدید و ویژگی‌های آن می‌اندازد.

آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار به‌صورت چندانی بهبودها و پیشرفت‌ها را به مک شما می‌آورد که بر تجربیات کاربری در امور مانند کار با PDF، پیام‌رسانی، نظارت بر آب‌وهوا و غیره تمرکز دارد. یکی از جوانب اصلی آن بهبود قابلیت خودکار پر کردن برای PDFها است که اکنون به خوبی فیلدهای موجود در PDFها و فرم‌های دیگر را شناسایی می‌کند. این به‌معنی این است که شما می‌توانید به‌سرعت جزئیاتی مانند نام‌ها و آدرس‌ها را از مخاطبان خود برای پر کردن اطلاعات در اسناد دیجیتالی استخراج کنید و این فرآیند کار با اسناد دیجیتالی را ساده‌تر می‌کند.

در زمینه ارتباطات، اپلیکیشن Messages بهبودهای قابل‌توجهی دیده است. یک ویژگی جدید به نام «پیکان catch-up» فرآیند پیمایش به پیام خوانده‌نشده اول در یک گفتگو را ساده‌تر می‌کند که از طریق یک پیکان در گوشه بالا و راست قابل دسترسی است. علاوه بر این، افزودن استیکر به حباب‌های پیام اکنون با یک گزینه اختصاصی در منوی سیاق راحت‌تر است. برای افزایش امنیت، به ویژه برای افرادی که با تهدیدات دیجیتال مهم روبه‌رو هستند، اپل به تأیید کلید تماس (Contact Key Verification) معرفی می‌کند. این ویژگی هشدارها و کدهای تأییدی اتوماتیک فراهم می‌کند تا اطمینان حاصل شود که ارتباطات به‌طور ای

من تنها به افراد هدف محدود شده‌اند.

پیش‌بینی هوا با اضافه شدن پیش‌بینی‌های جزئی بارش حالا جامع‌تر است. این پیش‌بینی‌ها تا ده روز را پوشش می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا برای باران یا برف آماده باشید. به‌روزرسانی همچنین ابزارهای جدید را معرفی می‌کند که اطلاعات مختلفی را به یک نگاه ارائه می‌دهند، از جمله بارش ساعتی بعدی، پیش‌بینی‌های روزانه، زمان‌های طلوع و غروب آفتاب، و شرایط فعلی مانند کیفیت هوا، دمای احساس‌شده و سرعت باد. یک نقشه باد نیز موجود است که یک دید کلی سریع از الگوهای باد را ارائه می‌دهد و امکان مشاهده لایه متحرک برای 24 ساعت آینده را فراهم می‌کند.

سایر ویژگی‌های این به‌روزرسانی شامل «لیست پخش آهنگ‌های محبوب» در Apple Music است که تجربه موسیقی شما را با امکان دسترسی سریع به آهنگ‌های موردعلاقه‌تان بهبود می‌بخشد. همچنین گزینه‌ی جدیدی برای غیرفعال‌سازی «تاریخ گوش دادن» در Apple Music در طول یک جلسه Focus وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که ترجیحات موسیقی شما بر روی لیست پخش اخیر و پیشنهادهای آینده شما تأثیر نمی‌گذارد. همچنین شازام Music Recognition به‌صورت یکپارچه اضافه شده است تا به‌سرعت آهنگ‌های پخش‌شده در اطراف یا آنلاین را شناسایی کند، حتی در صورت استفاده از AirPods. در آخر، این به‌روزرسانی پشتیبانی از طرح‌های صفحه کلید را برای شامل هفت زبان سامی اضافه کرده است، با این حال، ممکن است توانایی برخی از ویژگی‌ها بسته به منطقه و سازگاری دستگاه متفاوت باشد.