مجله تکنولوژی

آیا واقعاً یک iMac 42 اینچی با صفحه نمایش OLED در راه است؟ احتمالاً خیر

اپل ممکن است فقط یک هفته یا چند هفته پیش iMac جدیدی با M3 را معرفی کرده باشد، اما اکنون بسیاری از شایعات در مورد آنچه این شرکت در آینده دارد در حال پخش شدن است. آخرین لو راه می‌افتد و ادعا می‌کند که برنامه‌های محصولات OLED اپل تا سال 2029 پیش‌بینی شده‌اند. این لو شامل یک iMac بزرگ با صفحه نمایش 42 اینچی و بسیاری چیزهای دیگر است. اما آیا می‌توان به این اطلاعات اعتماد کرد؟

احتمالاً نه، متاسفانه نه.

ما می‌توانیم کلمات را اینجا به پایان برسانیم، و اگر صادق باشم این پست می‌توانست یک توییت (متاسفانه، پست) باشد، اما بیایید بررسی کنیم که چه چیزهایی “لو شده” و آیا احتمال دارد وارد بازار شوند یا خیر.

شروع ما — شروع به اندازه‌گیری با iMac 42 اینچی
البته، ما می‌بایست به طور طبیعی با iMac شروع کنیم. به هر حال، با وجود وجود یک iPad قابل انعطاف OLED در مسیر پیش‌روی اپل، iMac بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند. و این باید شما را به خیلی از قابلیت‌های اعتبار آن ببرد.

ما از بیش از یک سال است که چیزهایی در مورد یک iPad قابل انعطاف می‌شنویم، و به نظر می‌رسد که این احتمال دارد قبل از iPhone قابل انعطاف رونمایی شود. پس با این دانش، نگاه می‌کنیم به پایین‌ترین بخش نقشه‌برنامه که چند روز پیش توسط @Rech_Reve منتشر شد. چرا که زیر iPads و MacBooks، iMac جذاب‌ترین به نظر می‌رسد.

در آنجا، می‌بینید که اپل قرار است در اواخر 2027 یا اوایل 2028 سه iMac جدید OLED با اندازه‌های 21.5، 27 و 32 اینچ را عرضه کند. این به نظر می‌رسد که اپل در حالتی که یک iMac می‌خواهد عرضه کند، اندازه‌های زیادی دارد. و سپس ما به مونستر در پایین‌ترین قسمت نقشه می‌افزاییم — یک هیولای 42 اینچی که احتمالاً حتی بزرگ‌ترین میزها را نیز کوچک‌تر می‌کند. اما آیا هیچ وقت عرضه می‌شود؟

نمی‌توانم تصور کنم که این اتفاق بیافتد، اما شما نیازی نیست که از نظر من بگیرید. هرچند @Tech_Reve یک تاریخچه نسبتاً قوی در لو دادن برنامه‌های سخت افزاری دارد — به ویژه در دنیای اندروید — اما یک نفر وجود دارد که هر بار نظر او را از هرکسی بیشتر می‌پذیرم. اون فرد راس یانگ (Ross Young) است، یک تحلیلگر صفحه نمایش با یک سوابق استثنایی. و به نظر او، مشکلاتی وجود دارند.

در یک پست X که از یانگ می‌پرسد آیا هرکدام از ادعاهای نقشه‌برنامه قابل اطمینان هستند یا نه، پاسخ او سریع و ویران‌کننده بود. “نه.”

این تحلیلگر صفحه نمایش — کسی که کار او این است که بدان

د کدام سازندگان صفحه نمایش چه چیزهایی تولید می‌کنند و برای چه کارهایی — می‌گوید که سه دستگاه OLED از لیست گم شده‌اند و چهار تای دیگر که در لیست هستند، نباید وجود داشته باشند. کسی می‌تواند حدس بزند که این‌ها چه چیزهایی ممکن است باشند؟ یک انگشت نشانه، اپل اخیراً تأیید کرده است که هیچ نقشه‌ای برای عرضه iMac با چیپ اپل سیلیکون 27 اینچی ندارد.

منبع
مهم است که توجه داشته باشیم که @Tech_Reve اولین نفری نیست که ادعا می‌کند iMac 42 اینچی در راه است.

در ماه آوریل، تحلیلگرهایی در Omdia یک نقشه‌برنامه مشابه به اشتراک گذاشتند. و وقتی می‌گویم مشابه، واقعاً منظورم همین است.

آیا ممکن است این دو قطعه اطلاعات از یک منبع مشابه آمده باشند؟ بله، ممکن است و همچنین ممکن است که دومی از اولیه آمده باشد. اما هر اتفاقی می‌افتد، من حس می‌کنم که ما iMac 42 اینچی را در سال‌های 2028/2029 نخواهیم دید.

متغیر وحشی؟ Pro Display XDR که در حال حاضر در اندازه 32 اینچی قرار دارد. ممکن است برخی از این iMacها واقعی iMac نباشند. و با تأیید اپل از اندازه 24 اینچی به نظر می‌رسد که احتمالاً هیچ چیزی در اندازه 21.5 اینچی عرضه نخواهیم کرد، سرآخر این مهم نیز زمان خواهد گفت. و همیشه به این صورت است. و این پست ممکن است همچون شیر زده شود، اما شک دارم.

کسی بدون شک این را نشانه می‌زند و من را چند سال بعد یادآوری خواهد کرد اگر اشتباه کرده باشم، بنابراین همه ما در نهایت خواهیم فهمید.