مجله تکنولوژی

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های Vision Pro در جلسات جهانی سازماندهی شده

اپل نسل جدید کلاه‌های واقعیت افزوده خود، یعنی Vision Pro را رونمایی کرده و برای آموزش توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها برای این کلاه‌ها، جلساتی را در مراکز آموزشی خود در سراسر دنیا برگزار کرده است.

این جلسات در شهرهایی نظیر کوپرتینو، سیدنی، سنگاپور، لندن، مونیخ، نیویورک، توکیو و شانگهای برگزار خواهند شد و شرکت‌کنندگان می‌توانند “در یک روز به یک کارگاه توسعه‌دهنده بیایند تا اپلیکیشن‌های visionOS، iPadOS یا iOS خود را در حال اجرا بر روی کلاه واقعیت افزوده اپل تجربه کنند” و این نشان می‌دهد (اگر اصلاً شکی وجود داشته باشد) که Vision Pro در حال حاضر در حال سفر به سراسر دنیا است.

“با کمک از اپل، شما قادر خواهید بود اپلیکیشن‌ها و بازی‌های خود را تست کرده، بهبود ببخشید و بهینه‌سازی کنید تا آماده فضای بینابی بی‌نهایت شوند”، در توضیحات جلسه لندن آمده است که تاکید دارد که فضا محدود خواهد بود.

علاوه بر جلسات حضوری، اپل جلسات “یک به یک” آنلاین را از دفاتر خود در سراسر دنیا در قالب “چالش چند فعالیتی آنلاین” برگزار خواهد کرد، به طوری که شرکت‌کنندگان می‌توانند “در جلسات شرکت کنند، با کارشناسان اپل ملاقات کنند و اپلیکیشن یا بازی خود را برای استور جدید برای کلاه واقعیت افزوده اپل آماده کنند.”

در توضیحات اپل آمده است: “در این جلسات، شما اصول اساسی انواع محاسبات بینابی را بررسی خواهید کرد، چارچوب توسعه، ابزارها و فنون اصلی visionOS را کشف خواهید کرد و بهترین روش‌ها برای ایجاد تجربه‌های متمرکز بر انسان را یاد خواهید گرفت.”

جلسات بیشتر نیز به اهمیت بهینه‌سازی صفحات محصول، استفاده از آمار اپلیکیشن، و بهترین روش‌های طراحی برای صفحات محصول سفارشی می‌پردازند.

نگاه iMore به یک مرز جدید برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن:
فروشگاه‌های اپل برای iOS، iPad و Mac یکی از راننده‌های کلان درآمد این شرکت هستند، به علت دریافت درصدی از فروش هر خرید انجام‌شده، و این فروشگاه‌ها از طریق ارائه نرم‌افزارهای دیجیتالی پیشوندی برای تحویل نرم‌افزارها بوده‌اند، که شیوه‌ای که مردم نرم‌افزارها را پیدا، خرید و پرداخت کردن را تغییر داده‌اند.

برای موفقیت کلاه‌واقعیت افزوده Vision Pro، اپل نیاز دارد که نرم‌افزارهای شرکت‌های سومی هم قوی‌تر از نرم‌افزارهای اولیه‌ای که به طور م

عمول در آن نصب می‌شوند باشند. بنابراین جلسات آموزشی برای توسعه‌دهندگان بسیار اساسی‌اند. هرچند که دستگاه‌های AR و واقعیت مختلط مدتی است که وجود دارند، تولیدکنندگان مانند Meta و Valve در استدلال برای استفاده از دستگاه‌های قابل پوشیدن مختلف به جز مقاصد بازی‌ها مشکل داشته‌اند.

رؤیای اپل در مورد Vision Pro این است که این دستگاه در نهایت جایگزین قابل توجیهی برای نشستن در مقابل MacBook در طول روز شود — چیزی که کاربران ممکن است به طور واقعی سخت پذیرفته شود. بنابراین، اولین انطباق با این هدست بسیار مهم خواهد بود — اپل نیاز دارد که از اولین لحظات اعتماد مورد نیاز برای موفقیت Vision Pro را ایجاد کند. و هر چند که اپلیکیشن‌های بازی احتمالات بزرگی دارند، اپل باید توسعه‌دهندگان را به تاکید بر تجارب و موارد استفاده‌های گسترده‌تر هدایت کند تا اگر می‌خواهد از تعداد گسترده‌ای از مشتریان و شرکت‌ها برای نهایتاً به وعده‌های Vision Pro اعتماد داشته باشد.

بنابراین، از دیدگاه طراحی و حتی نگاه به “آشنایی با سخت‌افزار”، حتی توسعه‌دهندگان آشنا نیاز به هر کمکی دارند تا اپلیکیشن‌های Vision Pro خود را متمایز و مقاوم در برابر بازخورد کنند. و اپل نیز باید همه کارهای ممکن را انجام دهد تا جامعه توسعه‌دهندگان خود را برای ورود Vision Pro آماده کند.