مجله تکنولوژی

سامسونگ گلکسی S24 سری مشخصات کامل به‌صورت پیش از رویداد مورد انتظار ژانویه

سری گلکسی S24 سامسونگ مترقی است که منتظر می‌رود در ژانویه ۲۰۲۴ در یک رویداد Galaxy Unpacked معرفی شود. خط تولید آینده که گفته می‌شود جلوی سری گلکسی S23 که در فوریه امسال به بازارهای جهانی رسید، را می‌گیرد، احتمالاً شامل مدل‌های اصلی گلکسی S24، گلکسی S24+ و گلکسی S24 الترا خواهد بود. مشخصات، رندرهای طراحی، گزینه‌های رنگ و پیکربندی‌های گلکسی S24 گمانه‌زنی شده در چند هفته گذشته به‌صورت آنلاین ظاهر شده‌اند و یک نفر اطلاعات دقیق مشخصات سه گوشی مورد انتظار را به‌طور کامل منتشر کرده است.

نفری با نام اوان بلاس (@evleaks) جزئیات مشخصات مدل‌های گلکسی S24 سامسونگ را در یک پست در X منتشر کرد. رسانه اصلی به سرعت پس از درخواست حذف محتوا از پلتفرم حذف شد، اما 9to5Google یک تصویر از برگه مشخصات گوشی‌ها گرفت قبل از اینکه حذف شود.

بر اساس برگه مشخصات منتشرشده، تمام سه مدل، گلکسی S24 سامسونگ، گلکسی S24+ و گلکسی S24 Ultra، توسط پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 جدید کوالکام قدرت گرفته و امتیاز IP68 برای مقاومت در برابر گرد و آب را دارا می‌باشند. گفته شده است که گوشی‌های پایه و پلاس از بدنه‌های آلومینیوم آرمور 2.0 بهره‌مند خواهند بود، در حالی که مدل الترا با یک چارچوب تیتانیومی عرضه خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که تمام گوشی‌ها از قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 8K پشتیبانی کنند.

گلکسی S24 اصلی سامسونگ با یک پنل Dynamic AMOLED 2X full-HD+ با اندازه 6.2 اینچ گفته می‌شود که بیاید، در حالی که گلکسی S24+ و گلکسی S24 Ultra به‌ترتیب ممکن است دارای نمایشگرهای 6.7 اینچی و 6.8 اینچی با رزولوشن Quad-HD+ Dynamic AMOLED 2X باشند. انتظار می‌رود که تمام مدل‌ها از سطح روشنایی بیشینه 2,600 نیت پشتیبانی کنند.

منتظر است که سامسونگ در مدل اصلی گلکسی S24، باتری 4,000mAh قرار دهد، در حالی که گلکسی S24+ و گلکسی S24 Ultra احتمالاً دارای باتری‌های 4,900mAh و 5,000mAh باشند. گفته شده است که گوشی‌ها در گزینه‌های رنگی سیاه، خاکستری، بنفش و زرد ارائه خواهند شد. مدل وانیلا گفته می‌شود که دارای 8GB RAM و در نسخه‌های 128GB و 256GB حافظه داخلی باشد. در همین حال، گوشی‌های پلاس و الترا گفته می‌شود که هرکدام دارای 12GB RAM باشند و در نسخه‌های حافظه داخلی 256GB و 512GB ارائه شوند.

گلکسی S24 و گلکسی S24+ احتمالاً دوربین‌های پشتیبانی شده تا 50 مگاپیکسل با لنزهای دوگانه تلفوتو با بزرگنمایی تا 3x داشته باشند. گلکسی S24 Ultra، به‌عنوان مقابل، انتظار می‌رود دارای یک سیستم دوربین پشتی چهارگانه با سنسور 200 مگاپیکسل و پشتیبانی از لنز تلفوتو با بزرگنمایی تا 10x باشد.

یک لیک قبلی نشان داده است که انتظار می‌رود مدل بالاترین سطح گلکسی S24 Ultra با یک ویژگی قدرت‌گرفته از هوش مصنوعی (AI) تجهیز شود که گفته می‌شود به کاربران کمک می‌کند تا اشیاء را از ویدیوها حذف کنند. پشتیبانی از هوش مصنوعی همچنین احتمالاً به بهبود عملکرد در شرایط نور کم، کاهش دانه‌بندی، و افزایش استحکام و نمایش وضوح در ضبط ویدیوها کمک خواهد کرد.