مجله تکنولوژی

پرونده‌های ویژن پرو اپل نیازمند عدم استفاده از عینک‌های خاص اند

با هدست ویژن پرو اپل، دوربین‌های داخلی یک “شخصیت” سفارشی از کاربر ایجاد خواهند کرد که به کاربر شباهت دارد، و این شخصیت در برنامه‌های مکالمه تصویری مانند FaceTime استفاده می‌شود.

ایجاد یک شخصیت شامل گرفتن 3D از چهره و بالاتنه است، اما به نظر می‌رسد که فناوری اپل کافی پیشرفته نیست تا از عینک‌ها هم پیروی کند.

همانطور که توسط @M1Astra نوشته شده است، کد visionOS نیازمندی به کاربران دارد تا هر چیزی که چهره را می‌پوشاند، مانند عینک، را بردارند. به نظر نمی‌رسد که هیچ مکانیزم اسکن ثانویه‌ای وجود داشته باشد تا عینک‌های کاربر را جداگانه درنظر بگیرد، و به جای این که اپل اجازه می‌دهد که کاربران از بین “گزینه‌های عینک” مختلفی که در اشکال متداول مربعی، گرد، بیضی، اویاتور و غیره آمده است، “عینک” را “انتخاب کنند.

کدهای visionOS نشان می‌دهد که کاربران Vision Pro قادر خواهند بود از مجموعه‌ای از گزینه‌های مختلف عینک و عینک آفتابی انتخاب کنند که در اشکال متداولی مانند مربعی، گرد، بیضی، اویاتور و غیره آمده است، همچنین این گزینه‌ها شامل قاب‌های ضخیم و نازک هستند.

احتمالاً کاربران قادر خواهند بود چیزی پیدا کنند که به چشمان خود نزدیک باشد، اما ممکن است یک تطابق دقیق موجود نباشد. هنوز مشخص نیست که آیا گزینه‌های رنگ در دسترس خواهند بود، اما به نظر می‌رسد که این یک سطح سفارشی‌سازی است که اپل ارائه خواهد داد.

اپل از دوربین‌های Vision Pro برای انتقال عبارات چهره و حرکات دست کاربر به شخصیتش استفاده می‌کند، که به آن حس واقعی‌تری می‌دهد که شبیه به تعاملات شخص به شخص می‌شود.

شخصیت‌ها یکی از جنبه‌های visionOS هستند که اپل در حال کار بر روی بهبود آن‌ها قبل از عرضه هدست Vision Pro است. در ماه سپتامبر، اپل شروع به نظرسنجی از توسعه‌دهندگانی کرد که هدست Vision Pro را دارند، درخواست نظرات در مورد عبارات چهره، تطابق ظاهری و موارد دیگر کرد.

هدست Vision Pro قرار است در اوایل سال 2024 در ایالات متحده عرضه شود و قیمت آن 3,500 دلار خواهد بود.