مجله تکنولوژی

چگونه کاربران را در صفحه قفل macOS Sonoma تعویض کنیم

اگر شما مجبور به استفاده مشترک از یک کامپیوتر Mac هستید، macOS Sonoma ممکن است به دلیل طراحی زیبا اما به راحتی قابل اندازه‌گیری، شما را گیج کند. اینجا نحوه استفاده از ویژگی جدید تعویض کاربر در پاییز توضیح داده شده است.

تغییر مربوط به صفحه قفل جدید است، که یکی از بزرگترین تغییرات قابل مشاهده بین macOS Sonoma و نسخه‌های قبلی آن است.

این به طور خاص یک تغییر در صفحه قفل است. برای تعویض سریع کاربران از نوار منویی یا کنترل‌سنتر، فرآیند به همان شکلی است که برای macOS Ventura بوده است.

چگونه قبلاً در صفحه قفل بود
اگر تنها کاربر Mac خود هستید، وقتی آن را راه‌اندازی می‌کنید، صفحه قفلی که در آن ساعت بالا و محدوده ورودی در پایین وجود دارد، نشان داده می‌شود. اگر تصویری از خودتان اضافه کرده باشید، عکس شما در یک دایره کوچک قرار دارد، و هنگامی که موس را بر روی ناحیه سمت راست نگه می‌دارید یا شروع به تایپ می‌کنید، یک فیلد رمز عبور نیز وجود دارد.

تفاوت کوچکی وجود دارد زمانی که شما وارد شده‌اید و می‌خواهید به کاربر دیگری تعویض کنید. در این حالت، اگر منوی اپل را انتخاب و سپس قفل صفحه را انتخاب کنید، صفحه ورودی معمولی شما همراه با یک دکمه تعویض کاربر نمایش داده می‌شود.

با فشردن این دکمه تعویض کاربر یا ورود به صفحه ورودی از مک راه‌اندازی کنید، یک ردیف از نام‌های کاربری و آیکون‌ها نمایش داده می‌شود.

در اجرای کارکردی، بسیار روشن است که چگونه می‌توانید کاربری که می‌خواهید را انتخاب کنید. اما از نظر زیبایی‌شناسی، آیکون‌ها به‌نظر می‌آیند خیلی بزرگ هستند – و این چیزی است که اپل تغییر داده است.

ورود به صفحه قفل بررسی شده است، اما هنوز می‌توانید از تعویض سریع کاربر در نوار منویی یا کنترل‌سنتر استفاده کنید
ورود به صفحه قفل بررسی شده است، اما هنوز می‌توانید از تعویض سریع کاربر در نوار منویی یا کنترل‌سنتر استفاده کنید
تغییر کوچک اما مهم
اکنون هر زمان که به صفحه ورود به حساب کاربری می‌رسید، بیشتر زمان‌ها یک آیکون خیلی کوچکتر و مرتب‌تر برای کاربر خواهید دید. هنوز در یک دایره است، اما اکنون آن دایره در پایین صفحه قرار دارد.

و شاید به نظر نرسد که کاربران دیگری وجود دارند.

اما اگر از صفحه ورود به حساب کاربری در حال بیدار شدن کمی سریعتر فرار کنید، آیکون کاربران دیگر به طرزی کوتاه لحظه‌ای پشت کاربر فعلی ظاهر می‌شود. به‌نظر می‌آید که کاربران دیگر

مثل این است که دست به سلام می‌زنند، در این حالت آنها به یک طرف کج می‌شوند و سریعاً دوباره به پشت کاربر فعلی برمی‌گردند.

به‌نظر می‌آید عالی است، به طرز عجیبی خوشحال، اما همچنین به راحتی می‌توان آن را از دست بدهید مگر اینکه عادت کرده باشید به تماشای روشن شدن کامپیوتر Mac خود.

به طور کلی، اکنون وقتی روی کاربر فعلی کلیک می‌کنید، آیکون‌های کاربر به‌طور معمول نمایش داده می‌شوند و خود را در یک ستون عمودی ترتیب می‌دهند. کاربر فعلی در زیر کرسور شما قرار دارد تا بتوانید سریعتر بر روی آن کلیک کنید، اما می‌توانید بر روی هرکدام از آن‌ها کلیک کنید.

بر روی یک کاربر کلیک کنید و سپس گزینه وارد کردن رمز عبور یا استفاده از Touch ID را خواهید داشت.

مشکلات ممکن در بتا
در macOS Sonoma، یک گزینه در تنظیمات سیستم‌عامل وجود دارد که به نظر می‌رسد امکان انتخاب انتخاب کاربر را برای تنظیم نحوه اجازه‌نامه تعویض کاربر در صفحه قفل می‌دهد. در صفحه قفل، قفل صفحه، بخشی به نام وقتی تعویض کاربرها وجود دارد که امکان نمایش لیست کاربران یا فقط نام و رمز عبور را دارد.

در حال حاضر طی آزمایش بتا macOS Sonoma، اما، به نظر می‌رسد که این گزینه هیچ‌چیزی تغییر نمی‌دهد.

همچنین در زمان نوشتن، امکان کلیک بر روی نام یا آیکون کاربر و نمایش فقط فیلدهای خالی نام‌کاربری و رمز عبور – بدون Touch ID – وجود دارد.

شما همچنان می‌توانید نام کاربر را وارد کنید – توجه داشته باشید که نه شناسه Apple ID یا آدرس ایمیل آنها، فقط نام‌کاربری‌شان در این مک. و سپس می‌توانید رمز عبور‌شان را وارد کنید.

بعد از انجام این کار، وارد شدن به عنوان آن کاربر به صورت عادی ادامه خواهد یافت.