مجله تکنولوژی

اپل به نظر می‌رسد در حال کار بر روی دو مدل جدید از iPad Air 6 باشد

بر اساس گزارشی از وب‌سایت 9to5Mac، آپل در حال کار بر روی دو نسخه جدید از iPad Air 6 می‌باشد. این وب‌سایت ادعا کرده‌است که آپل چهار مدل جداگانه در دست کار دارد (دو مدل سلولار و دو مدل وای‌فای)، اگرچه واضح نیست که در صورت واقعیت دو مدل جداگانه از iPad Air عرضه می‌شود، عامل تمایز آنها چیست.

آپل دو نسخه از iPad Pro تولید می‌کند چرا که در دو اندازه مختلف عرضه می‌شود، و وب‌سایت 9to5Mac فرضیه‌ای ارائه کرده‌است که آپل ممکن است یک نسخه بزرگ‌تر از iPad Air را در کنار نسخه فعلی 10.9 اینچی‌اش عرضه کند یا “یک مدل گران‌تر با مشخصات بهتر” را معرفی کند.

با توجه به اینکه مجموعه iPad در حال حاضر دو اندازه از iPad Pro، یک iPad ارزان‌تر و iPad mini دارد، عرضه یک نسخه بزرگ‌تر یا با کیفیت بالاتر از iPad Air ممکن است منطقی نباشد. وب‌سایت 9to5Mac همچنین هشدار داده‌است که طرح‌های آپل ممکن است تغییر کند و ممکن است یک مدل دوم از iPad Air به بازار عرضه نشود.

گزارشات قبلی نشان می‌دهند که آپل در حال کار بر روی یک نسخه هفتمی از iPad mini و یک نسخه یازدهمی از iPad ارزان‌تر است، اگرچه انتظار می‌رود هیچکدام از این تبلت‌ها دچار تغییرات اساسی نشوند. وب‌سایت 9to5Mac می‌گوید که منابع آن نشان می‌دهند iPad mini 7 “به زودی” عرضه خواهد شد، اما گزارش همچنین می‌گوید که تمام iPad‌های جدید در مسیر اعلام “از الان تا WWDC 2024 در ژوئن” هستند که یک بازه زمانی وسیع است.

آپل‌آنالیست مینگ-چی کو در سپتامبر اعلام کرد که آپل احتمالاً در سال 2023 تبلت‌های جدیدی عرضه نخواهد کرد و مدل‌های iPad mini و iPad Air به احتمال زیاد در سال 2024 عرضه خواهند شد. همچنین، مارک گورمن از بلومبرگ در سپتامبر اظهار کرد که آپل در حال کار بر روی یک iPad Air جدید است و احتمالاً “به زودی” عرضه خواهد شد، بنابراین هنوز هم وضوح در مورد اینکه آیا ما قبل از پایان سال یک iPad چیزی خواهیم دید، وجود ندارد.

iPad Air از مارس 2022 به‌روز نشده‌است، بنابراین بیش از یک سال از آخرین به‌روزرسانی آن می‌گذرد. مدل فعلی شامل چیپ M1 است، و آپل ممکن است برای عرضه یک به‌روزرسانی، منتظر عرضه چیپ M3 باشد، بنابراین زمان عرضه iPad Air ممکن است به زمان عرضه M3 مرتبط باشد.

در مورد iPad mini، آن از سپتامبر 2021 به‌روز نشده‌است، اگرچه این یک تبلتی نیست که آپل به صورت منظم به‌روزرسانی کند.

آپل در حال کار بر روی دو نسخه جدید از iPad Air 6

با توجه به گزارشی از وب‌سایت 9to5Mac، آپل در حال توسعه دو نسخه جدید از iPad Air 6 است. این گزارش نشان می‌دهد که آپل در حال ساخت چهار مدل مختلف از این دستگاه است (دو مدل با قابلیت سلولار و دو مدل وای‌فای). اگرچه هنوز مشخص نیست که اگر این دو نسخه واقعاً عرضه شوند، عامل تفاوت آن‌ها چیست.

وب‌سایت 9to5Mac فرضیه مطرح کرده است که آپل ممکن است یک نسخه بزرگ‌تر از iPad Air فعلی که اندازه 10.9 اینچی دارد، عرضه کند یا یک “مدل گران‌تر با مشخصات بهتر” را معرفی کند.

گفته شده است که این احتمالی به نظر نمی‌رسد، زیرا مجموعه iPad حالا دو اندازه از iPad Pro، یک iPad ارزان و iPad mini دارد. وب‌سایت 9to5Mac همچنین هشدار داده است که طرح‌های آپل ممکن است تغییر کند و ممکن است یک نسخه دوم از iPad Air عرضه نشود.

گزارشات قبلی نشان می‌دهند که آپل در حال کار بر روی یک نسخه هفتمی از iPad mini و یک نسخه یازدهمی از iPad ارزان‌تر است، با این حال انتظار می‌رود هیچکدام از این تبلت‌ها دچار تغییرات اساسی نشوند. وب‌سایت 9to5Mac معتقد است که منابع آن نشان می‌دهند iPad mini 7 “به زودی” عرضه خواهد شد، اما گزارش همچنین می‌گوید که تمام iPad‌های جدید در مسیر اعلام “از الان تا WWDC 2024 در ژوئن” هستند، که یک بازه زمانی وسیع است.

آنالیست آپل، مینگ-چی کو، در سپتامبر اعلام کرد که آپل احتمالاً در سال 2023 تبلت‌های جدیدی عرضه نخواهد کرد و مدل‌های iPad mini و iPad Air به احتمال زیاد در سال 2024 عرضه خواهند شد. همچنین، مارک گورمن از بلومبرگ در سپتامبر اظهار کرد که آپل در حال کار بر روی یک iPad Air جدید است و احتمالاً “به زودی” عرضه خواهد شد، بنابراین هنوز هم وضوح در مورد اینکه آیا ما قبل از پایان سال یک iPad چیزی خ

واهیم دید، وجود ندارد.

iPad Air از مارس 2022 به‌روز نشده‌است، بنابراین بیش از یک سال از آخرین به‌روزرسانی آن می‌گذرد. مدل فعلی شامل چیپ M1 است، و آپل ممکن است برای عرضه یک به‌روزرسانی، منتظر عرضه چیپ M3 باشد، بنابراین زمان عرضه iPad Air ممکن است به زمان عرضه M3 مرتبط باشد.

در مورد iPad mini، آن از سپتامبر 2021 به‌روز نشده‌است، اگرچه این یک تبلتی نیست که آپل به صورت منظم به‌روزرسانی کند.