مجله تکنولوژی

اپل مجموعه SF Symbols 5 را معرفی کرد: بیش از 700 نماد جدید برای توسعه‌دهندگان

به‌روزرسانی جدید از مجموعه نمادهای آیکونیک آپل
آپل امروز نسخه جدیدی از کتابخانه نمادها به نام SF Symbols 5 را معرفی کرد که به توسعه‌دهندگان امکان استفاده در برنامه‌ها را می‌دهد. این نمادها برای یکپارچه‌سازی با فونت سیستمی سان فرانسیسکو طراحی شده‌اند که آپل برای دستگاه‌های خود استفاده می‌کند.

بیش از 5000 نماد در کل
در مجموع بیش از 5000 نماد وجود دارد و SF Symbols 5 با اضافه کردن 700 نماد جدید به این مجموعه پر از نمادها پیوسته است. برخی از نمادهای جدید در این به‌روزرسانی شامل دکمه‌های کنترل بازی، شرایط آب و هوا، ارزهای اضافی و نمادهای خودرویی هستند. این نمادها در برنامه‌های اجرا شده در iOS 17، iPadOS 17، macOS Sonoma، tvOS 17 و watchOS 10 در دسترس هستند.

انیمیشن نمادها:
این به‌روزرسانی همچنین انیمیشن‌های نماد را معرفی کرده است که با حرکت‌هایی مانند جلوه‌های پرش، مقیاس و ضربان، حرکت نمادها و لایه‌های آنها را تعریف می‌کند. آپل می‌گوید که اثرات انیمیشن به رابط‌ها زندگی می‌آورند و بازخوردی به ورودی کاربر ارائه می‌دهند و تغییرات در وضعیت و فعالیت‌های جاری را ارتباط می‌دهند. برای پشتیبانی از انیمیشن‌ها، نمادها مجدداً ترسیم و بهینه‌سازی شده‌اند.

ابزارهای بهبودیافته برای توسعه‌دهندگان:
آپل ابزارهای بهبودیافته‌ای برای توسعه‌دهندگان ارائه داده است که می‌خواهند نمادهای سفارشی ایجاد کنند. این ابزارها شامل کتابخانه‌ای از اشکال محیطی، نشان‌ها و خطوط به‌روزرسانی شده است. یک کنترل کننده جدید امکان پیش‌نمایش انیمیشن برای نمادهای سیستمی و نمادهای سفارشی را فراهم می‌کند.

استفاده از SF Symbols در رابط‌های کاربری:
توسعه‌دهندگان می‌توانند نمادهای SF Symbols را در هر جایی که نیاز به نمادهای رابط کاربری دارند، از جمله نوارهای ناوبری، نوارهای ابزار، نوارهای تب و منوهای متنی، استفاده کنند.

به‌روزرسانی SF Symbols 5 را می‌توانید از سایت توسعه‌دهندگان آپل دانلود کنید.