مجله تکنولوژی

فروش آنلاین Apple Watch Series 9 و Ultra 2 در ایالات متحده به دلیل تعلیقی پیش از ممنوعیت متوقف شده است

اپل فروش اپل واچ سریز 9 و الترا 2 را در فروشگاه آنلاین خود در ایالات متحده متوقف کرده است، فقط چند روز پیش از اجرای ممنوعیت مرتبط با یک اختلاف پتنت.

شرکت همچنین دیگر قادر به تعمیر مدل‌های ساعت خارج از دوره ضمانت نخواهد بود که ممکن است یک سردرد برای مصرف‌کنندگان باشد.

آخرین مدل‌های اپل واچ دیگر در تاریخ حدود ساعت 3 بعدازظهر روز چهارشنبه در نیویورک از وب‌سایت شرکت برای خرید در دسترس نبودند. شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود که فروش را در حدود 270 فروشگاه فیزیکی خود در ایالات متحده در تاریخ 24 دسامبر متوقف خواهد کرد. فروش آنلاین در ایالات متحده قبل از فروش در فروشگاه‌ها متوقف شد تا ساعت‌ها به مشتریان ارسال شود پیش از اجرای ممنوعیت در تاریخ 25 دسامبر. فروش در فروشگاه‌ها و آنلاین بین‌المللی اپل ادامه خواهد داشت.

اپل یک پیام را در وب‌سایت منتشر کرد که می‌گوید “دیگر واحد‌های اپل واچ با قابلیت اندازه‌گیری اکسیژن خون در ایالات متحده عرضه نمی‌شود.” مدل‌های اپل واچ SE بدون این ویژگی هنوز به فروش می‌رسند.

ممنوعیت فروش توسط کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده اعمال شده است که تصمیم گرفته است که اپل در دو پتنت مرتبط با اندازه‌گیری اکسیژن خون که توسط شرکت Masimo مستقر در آیروین، کالیفرنیا نگهداری می‌شود، تخلف کرده است.

جداگانه، تیم‌های خدمات مشتری اپل از طریق یک یادداشت مطلع شده‌اند که شرکت دیگر مدل‌های خارج از دوره ضمانت را تعویض نخواهد کرد که به سری 6 اپل واچ برمی‌گردد. این بدان معناست که اگر مشتری مشکلی مانند شکستگی صفحه نمایش داشته باشد، امکان تعمیر مشکل توسط اپل وجود ندارد. شرکت همچنین هنوز کمک‌هایی را که ممکن است از طریق نرم‌افزار انجام شود، مانند نصب مجدد سیستم عامل، ارائه خواهد کرد.

نمایندگان شرکت به گفته موضوعی از مشتریان تحت تأثیر اطلاع دادند که به آن‌ها اطلاع داده خواهد شد که هنگامی که تعویض سخت‌افزار مجدداً مجاز شود، با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد. به طور کلی قبل از ممنوعیت، اپل قادر به تعمیر بیشتر مشکلات سخت‌افزاری اسمارت‌واچ نبود و به جای آن، واحدها را جایگزین می‌کرد.

تصمیم به متوقف کردن تعویض ساعت بر روی بیشتر اپل واچ‌های جدیدی که از سال 2020 به فروش رفته‌اند، اعم از سری 6، 7، 8 و الترا، به علاوه مدل‌های فعلی 9 و الترا 2 اثر می‌گذارد. تمامی این مدل‌ها شامل ویژگی اکسیژن خون بوده‌اند که کمیسیون اعلام کرده است که تحت پتنت‌هایی قرار دارد.

مشتریانی که ساعت‌های خود را پیش از ۲۵ دسامبر (روز شروع ممنوعیت در ایالات متحده) خریده‌اند و مدل‌هایی که هنوز زیر گارانتی هستند، تحت تأثیر ممنوعیت تعویض قرار نخواهند گرفت. گارانتی معمولاً برای این دستگاه یک سال است، در حالی که کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه AppleCare مدت زمان گارانتی را تمدید کنند.

پس از ۲۵ دسامبر، اپل همچنین نخواهد توانست یک ساعت خریداری شده پیش از ممنوعیت را معمولاً، به عنوان مثال برای تعویض در رنگ یا اندازه متفاوت، در طی دوره بازگشت معمول ارائه دهد. به کارکنان فروشگاه‌ها گفته شده است که تعویض محصول مجاز نخواهد بود، اما اپل باندهای جلوه‌ای را همچنان جایگزین خواهد کرد. ساعت‌ها همچنان قابل بازگشت برای بازپرداخت هستند.

هفته گذشته کارکنان اپل اطلاع داده شدند که نمی‌توانند به مشتریان اعلام کنند که اپل واچ همچنان در فروشگاه‌های خرده‌فروشی‌های شخص ثالث مانند بست بای و تارگت به فروش می‌رسد، به دلیل دستور قانونی. احتمالاً این ساعت تا زمانی که موجودی موجود در ایالات متحده تمام شود، در این فروشگاه‌های خرده‌فروشی در دسترس خواهد بود. اپل نمی‌تواند تا پس از لغو دستور کمیسیون، ساعت‌های بیشتری را وارد کند.

ممنوعیت فروش این ساعت‌ها تا زمانی که اپل یک توافق لایسنس با ماسیمو برقرار کند، یا یک مهلت فدرال یا رفع مشکلات را به دست آورد، اعتبار دارد. اپل در حال کار بر روی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری است که اعتقاد دارد مشکل را کاهش خواهد داد.