مجله تکنولوژی

فناوری پوشیدنی با هدف ارتقا زندگی: نکات برجسته CES

روشن کردن تلویزیون با یک چشمک، اسکی در خیابان شهر – آنچه زمانی غیرممکن بود این هفته در CES، نمایشگاه مصرف‌کنندگان سالانه در لاس‌وگاس، به لطف نوآوری‌های فناوری پوشیدنی ممکن شد. در اینجا برخی از نکات برجسته آورده شده است:

کنترل از راه دور هدفون

با یک خم کردن سر و یک چشمک می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید – حداقل وقتی که هدفون‌های عصبی Naqi را می‌پوشید، می‌گوید Zavier Alexander، مدیر محصول در شرکت کانادایی Naqui Logix. هدفون‌های قابل برنامه‌ریزی این شرکت حاوی “بیوفیدبک” هستند که “انقباضات الکتریکی عضلات شما را هر بار که یک حالت چهره می‌گیرید، تشخیص می‌دهند”، Alexander توضیح می‌دهد. او می‌گوید می‌توان آنها را برای کنترل “تقریباً هر دستگاه متصل” تنظیم کرد، از موش‌های رایانه و صفحه‌کلید تا حتی شبیه‌ساز هواپیمای 737. “در حال حاضر می‌توانیم چهار ژست مختلف را تشخیص دهیم … بالا بردن ابرو، پلک زدن، باز و بسته کردن دهان. یکی که ما واقعاً دوست داریم جوش فک است زیرا بسیار ظریف است.” بنیانگذار این استارت‌آپ در ابتدا این پروژه را برای کمک به یک دوست فلج شده برای بازی دوباره بازیهای ویدیویی شروع کرد، Alexander گفت. این شرکت اکنون به دنبال تولیدکنندگان هدفون است که مایل به ادغام فناوری خود در محصولات خود هستند.

عینک فیلم

فقط کمی حجیم‌تر از عینک‌های معمولی، عینک واقعیت افزوده (AR) XREAL یک صفحه نمایش سینمای خانگی را به هوا تبدیل می‌کند.

“این عینک‌ها را در پرواز، در ماشین یا در قطار بپوشید – شما یک تجربه صفحه نمایش بزرگ خواهید داشت که مستقیماً از جیب شما بیرون می‌آید،” Ralph Jodice، مدیر روابط عمومی شرکت چینی می‌گوید. “وقتی پشت میز خود نشسته‌اید، چه در دفتر و چه در خانه، می‌توانیم سه صفحه نمایش مجازی را در فضا شناور کنیم.” سنسورها همچنین می‌توانند حرکات دست را ردیابی کنند، که امکان ایجاد برنامه‌های 3D مجازی را فراهم می‌کند. انواع مدل‌ها بین 400 تا 700 دلار قیمت دارند.

ماسک‌های خاموش کننده صدا

با ماسک بی صدا Skyted، سرانجام می‌توانید آن تماس مهم را در قطار آرام برقرار کنید.

با پوشیدن دستگاه به اندازه ماسک جراحی، “صدای شما بیرون نمی‌رود و صدا وارد نمی‌شود”، Stephane Hersen، بنیانگذار شرکت فرانسوی توضیح می‌دهد. این ماسک جاذب صدا به تلفن‌ها یا رایانه‌ها متصل می‌شود و به کاربران امکان برقراری تماس‌های “بی صدا و محرمانه را در هر شرایطی” می‌دهد، این کارمند سابق Airbus می‌گوید و دفاتر پر سر و صدا را برجسته می‌کند. او می‌گوید شرکت پس از همه‌گیری COVID-19 که دیدگاه بسیاری از افراد را نسبت به پوشیدن ماسک تغییر داد، چشم‌انداز کاملاً متفاوتی دارد.

“چشمان” در پشت سر شما

در حالی که به عنوان یک افسر اصلاحات کار می‌کرد، بنیانگذار .simstechnology Sean Siembab می‌گوید که از پشت مورد حمله قرار گرفت و دچار آسیب مغزی تروماتیک شد. در طول توانبخشی‌اش، یک دوچرخه‌سوار از پشت به او برخورد کرد. “در آن لحظه گفتم” باید چیز در بیرون باشد که به شما هشدار دهد.”” او شروع به توسعه یک اکسسوری کرد که روی پشت کاربران پوشیده می‌شود و به آنها هشدار می‌دهد که کسی از پشت به آنها نزدیک می‌شود. با یک دوربین کوچک، تعامل را نیز فیلمبرداری می‌کند. سپس کاربران می‌توانند پیام SOS را از تلفن یا ساعت هوشمند خود ارسال کنند. گفته می‌شود که دستگاه با قیمت 199 دلار به فروش می‌رسد و هزینه اشتراک 79 دلار در سال برای ذخیره فیلم در ابر خواهد بود.