مجله تکنولوژی

آیفون 16 با دو به‌روزرسانی قابل‌توجه برای ادامه بازگشت مدل‌های پایه – 8 گیگابایت رم و Wi-Fi 6E می‌تواند بر درخشان 2023 بنا شود

گزارش جدیدی درباره آیفون 16 و آیفون 16 پلاس اپل نشان می‌دهد که هر دو می‌توانند به میزان قابل‌توجهی در حافظه رم و به‌روزرسانی Wi-Fi افزایش پیدا کنند، زیرا این شرکت همچنان به تقویت جایگاه مدل‌های آیفون پایین‌تر خود ادامه می‌دهد.

اینسایدر و تحلیلگر جف پو در آخر هفته فاش کرد که “همه مدل‌های آیفون 16 به 8 گیگابایت رم و Wi-Fi 6E مجهز خواهند شد”، طبق گزارشی که توسط MacRumors مشاهده شد.

این امر باعث می‌شود که هر دو آیفون پایه مدل‌های فعلی، افزایش قابل‌توجهی 33 درصدی در ظرفیت کلی رم خود نسبت به مدل‌های فعلی داشته باشند، که این امر باعث عملکرد بهتر چندوظیفگی و تجربه روان‌تر هنگام اجرای چندین برنامه به‌طور همزمان می‌شود. همچنین آیفون 16 و آیفون 16 پلاس را مطابق با بهترین آیفون فعلی اپل، آیفون 15 پرو، قرار می‌دهد.

در کنار این به‌روزرسانی، اپل همچنین به اضافه کردن Wi-Fi 6E، ویژگی دیگری که از نسل فعلی آیفون‌های پرو به ارث رسیده است، مورد توجه قرار گرفته است. این استاندارد یک باند 6 گیگاهرتزی جدید را به بازی می‌آورد و با استفاده از یک روتر Wi-Fi 6E، سرعت‌های آزمایشی واقعی در حدود 1 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد.

آیفون معمولی جدی‌تر می‌شود برای سال 2024، اپل به نظر می‌رسد که روند پذیرش فناوری از آیفون‌های قدرتمند Pro خود را در آیفون معمولی سال بعد ادامه دهد. به تازگی، این امر به ما دوربین 48 مگاپیکسلی و Dynamic Island را در آیفون 15 و آیفون 15 پلاس ارائه داد. پس از بررسی هر دو گوشی، با خوشحالی می‌توانم گزارش دهم که این دو به‌روزرسانی فوق‌العاده‌ای هستند که واقعاً برجسته می‌کنند که مدل‌های آیفون 13 و آیفون 14 در واقع چقدر بد بودند.

عالی است که ببینیم اپل همچنان در حال سرمایه‌گذاری در اضافه کردن ویژگی‌های سطح بالایی به این مدل‌های ارزان‌تر است و این امر آیفون 16 و آیفون 16 پلاس را گزینه‌های ارتقاء عملی‌تری برای مشتریان در اواخر امسال خواهد کرد. در مقابل، RAM 8 گیگابایتی در سراسر خط به کاربران یک دلیل کمتر برای انتخاب آیفون 16 Pro گران‌تر می‌دهد. خوشبختانه، گزارش‌هایی وجود دارد که Wi-Fi 7 می‌تواند در آیفون 16 Pro اولین بار معرفی شود، که این امر مرزهای را در زمینه اتصال بیشتر گسترش می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که ویژگی‌های برتر و انحصاری هنوز در مدل‌های گران‌تر وجود دارند.

این هفته، پو همچنین گزارش داد که اپل در حال ارتقاء آیفون 16 Pro با مودم Snapdragon X75 کوالکام است، در سالی که به نظر می‌رسد یک سال عالی برای اتصال آیفون خواهد بود.