مجله تکنولوژی

نسخه بتا 4 مک‌اواس 14 سونوما برای برخی کاربران به درستی نصب نمی‌شود

اپل امروز نسخه بتای چهارم مک‌اواس 14 سونوما را منتشر کرده است، اما بهتر است در حال حاضر از نصب نرم‌افزار جدید خودداری کنید به دلیل مشکلاتی که برخی از کاربران مک‌ها گزارش داده‌اند.

چند نفر از افراد نسخه بتا را دانلود و نصب کرده‌اند، اما تنها با یک صفحه نمایش کاملاً سیاه و دستگاهی غیرفعال روبه‌رو شده‌اند. نشانگر موس مرئی است، اما هیچ چیزی در نمایشگر نمایش داده نمی‌شود. مک‌های تحت تأثیر این مشکل شامل مک‌بوک پرو 14 اینچی با M2، مک‌بوک ایر M1 و مک‌بوک پرو M1 Max هستند، اما همه کاربران با مشکلات نصب مواجه نشده‌اند.

گزارش‌های متعددی از افرادی که هیچ مشکلی در نصب بتا نداشته‌اند، وجود دارد، بنابراین مشخص نیست که مشکل کجاست. در ردیت، یک کاربر توانست مشکل را با ورود به حالت بازیابی و نصب مجدد بتا حل کند و یک نفر دیگر با چند بار راه‌اندازی موفق بود، اما به نظر می‌رسد که این روش برای همه مشکل‌ها را حل نمی‌کند.

در انجمن‌های MacRumors نیز گزارش‌های مربوط به مشکلاتی با نمایشگر ویجت‌ها و عدم باز شدن برنامه موسیقی وجود دارد که با راه‌اندازی مجدد حل شده‌اند. با توجه به تعداد مشکلات گزارش‌شده، کاربرانی که از مک‌اواس سونوما در دستگاه اصلی خود استفاده می‌کنند، بهتر است منتظر ارتقاء به نسخه بتا چهارم شوند.