مجله تکنولوژی

اپل نسخه بتای چهارم مک‌اواس 14 سونوما را به توسعه‌دهندگان منتشر کرد

اپل امروز نسخه بتای چهارم آپدیت آینده مک‌اواس 14 سونوما را به منظور تست به توسعه‌دهندگان ارائه داد. این بتا دو هفته پس از انتشار بتای سوم منتشر شده است.

توسعه‌دهندگان ثبت‌نام‌شده می‌توانند بتا را از طریق مرکز توسعه‌دهندگان اپل دانلود کنند و پس از نصب پروفایل مربوطه، بتاها از طریق مکانیزم بروزرسانی نرم‌افزار در تنظیمات سیستم در دسترس هستند.

مک‌اواس سونوما نمایشگرهای مانند اپل تی‌وی با اسکرین‌سیووِر‌های جدید معرفی می‌کند که همچنین پس از ورود به سیستم به عنوان تصویر پس‌زمینه نمایش داده می‌شوند، همچنین ویجت‌ها را به دسکتاپ منتقل می‌کند. می‌توانید از گالری ویجت جدید استفاده کنید و سپس آن‌ها را به دسکتاپ مک‌اوس خود بکشید.

ویجت‌ها به هر شکلی که مفید است، ترتیب داده می‌شوند و زمانی که از یک برنامه استفاده می‌کنید، به طوری طراحی شده‌اند که به پس‌زمینه سیمرغی شوند تا کمتر مزاحم باشند. ویجت‌ها از پیش بیشتر تعاملی هستند، بنابراین می‌توانید از آن‌ها برای انجام کارهایی مانند پخش موسیقی، خاموش کردن چراغ‌ها در خانه و غیره استفاده کنید. از طریق ادامه فعالیت، ویجت‌های آیفون شما همچنین می‌توانند در دسکتاپ مک‌اوس شما نمایش داده شوند.

کنفرانس تصویری با نمایش‌دهنده اضافه شده‌ای بهبود یافته است که می‌تواند صفحه رومیزی یا پروژه شما را به شیوه‌های جدیدی نمایش دهد، همچنین Safari حالا از برنامه‌های وب برای داک و گزینه ایجاد پروفایل پشتیبانی می‌کند تا شما بتوانید مرورگر مرتبط با مرورگر شخصی خود را از کار مرورگر شغلی خود جدا کنید.

امکانات جدید دیگر شامل جستجوی بهبود یافته‌ای است که سریع‌تر و پاسخ‌گوتر است، به اشتراک‌گذاری رمز عبور و کلید عبور، رابط کاربری تازه‌ای برای برنامه پیام‌ها، یکپارچه‌سازی PDF در یادداشت‌ها که مدیریت PDF را آسان‌تر از همیشه می‌کند، و بسیاری موارد دیگر.

مک‌اواس سونوما تا چند ماه دیگر در آزمایش‌های بتا خواهد بود و نسخه عمومی آن در پاییز منتشر خواهد شد.