مجله تکنولوژی

نقشه راه محصول اپل 2023-24: بیش از 15 دستگاه جدید در حال توسعه

بارها و بارها آیینه‌ی نظر به آینده‌ی شگفت‌انگیز شرکت اپل (Apple) نگاه کرده‌ایم و همیشه از راه‌های جدیدی که این شرکت بزرگ برای ما در نظر دارد، متعجب شده‌ایم. بنابراین، با خبر جدیدی که از منبع معتبر Bloomberg به ما رسیده است، دلهای هواداران اپل دوباره به انتظار آیندۀ پررنگ و هیجان‌انگیز این شرکت کوچک خواهد افتاد.

به گزارش آخرین شماره خبرنامۀ “Power On” که توسط مارک گورمن، از اعضای تیم خبری Bloomberg منتشر شده است، اپل در حال کار بر روی حداقل دوازده دستگاه جدید است که بین اواخر سال 2023 و اوایل سال 2024 به بازار عرضه خواهند شد.

طبق اطلاعات ارائه‌شده، اپل قصد دارد دو مدل از سری 9 ساعت هوشمند اپل واچ (Apple Watch) و نسل دوم از Apple Watch Ultra را همزمان با معرفی مدل‌های iPhone 15 در پاییز امسال به بازار عرضه کند.

به‌علاوه، به‌زودی تغییرات چشم‌گیری در خط محصولات مک (Mac) رخ می‌دهد؛ از آنجا که اپل برنامه‌ریزی کرده است که از اواخر امسال یا ابتدای سال 2024 مدل‌های جدید مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی با چیپ‌های M3 Pro و M3 Max، مک‌بوک پرو 13 اینچی با چیپ M3، دو مدل جدید از مک‌بوک ایر و مدل‌های جدید iMac 24 اینچی را معرفی کند. به علاوه، اپل نیز به طور مخصوص بر روی یک مدل جدید از iMac با صفحه نمایش بزرگتر از 30 اینچ کار می‌کند.

برای سال 2024، اپل دارد روی مدل به‌روزشده‌ی iPad Air برای جایگزینی دستگاه فعلی مبتنی بر چیپ M1 کار می‌کند و همچنین دو مدل جدید از iPad Pro با صفحه‌نمایش‌های OLED در دست توسعه است. از دیگر دستگاه‌ها که در مراحل اولیۀ توسعه قرار دارند، می‌توان به نسل سوم AirPods Pro، Apple TV به‌روزشده با مشخصات بهتر و تجهیزات خانگی دیگر مانند نمایشگرهای هوشمند اشاره کرد. هرچند، بر‌اساس گزارش‌ها، می‌توانیم نسل جدید از هدست Vision Pro اپل را در سال 2025 انتظار داشته باشیم.

با توجه به این توصیفات، پیش‌بینی می‌شود که اپل در آینده نهایی‌تری نسبت به دیگر رقبایش و با محصولات نوآورانه‌ای که در دست توسعه قرار داده است، به تمامی دستگاه‌های خود تازگی و پویایی ببخشد و علاقمندان به این شرکت، به انتظار هیجان‌انگیزی برای اواخر سال 2023 و اوایل سال 2024 خواهند نشست.