مجله تکنولوژی

گورمن: به‌روزرسانی مک‌بوک پرو با چیپ‌های ام‌3 و مک مینی در سال آینده رونمایی خواهند شد

به گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، مک مینی و مک‌بوک پرو با کیپ‌های ام‌۳ از جمله نخستین مک‌هایی نخواهند بود که در ابتدای سال آینده با این تراشه‌ها رونمایی می‌شوند.

در نشریه “Power On” او، گورمن اظهار داشت که او معتقد است “اطمینان دارد نسخه‌ای از مک مینی با کیپ ام‌۳ در آینده ارائه می‌شود”، اما این موضوع بسیار برنامه‌ریزی نشده است و احتمالاً تا دی ماه 2024 عرضه نخواهد شد و در لیست اولیه مک‌های با کیپ ام‌۳ برنامه‌ریزی نشده است.

همچنین، مدل‌های جدید مک‌بوک پرو با صفحه نمایش ۱۴ و ۱۶ اینچی نیز جزو اولین مک‌های با کیپ ام‌۳ در اکتبر سال آینده نخواهند بود. این دستگاه‌ها قرار است از کیپ‌های ام‌۳ پرو و ام‌۳ مکس استفاده کنند و احتمالاً حداکثر تا نیمه سال 2024 عرضه خواهند شد.

وی همچنین اشاره کرد که مک مینی ام‌۲ بیش از دو سال پس از معرفی نسخه اولیه M1 عرضه شد، که نشان می‌دهد اپل به عنوان یک دستگاه نیازمند به‌روزرسانی‌های سالانه آن را نمی‌بیند. این با مک‌بوک پرو برنامه‌ریزی شده است که یک دستگاه محبوب‌تر با چرخه به‌روزرسانی حدود هر چهار یا پنج چهارمه‌ای خود است.

در هفته گذشته، گورمن گفته بود که اولین مک‌ها با کیپ ام‌۳ ممکن است از اکتبر امسال عرضه شوند. اولین مدل‌ها با کیپ ام‌۳ به‌این شکل‌هاست که احتمالاً مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی، مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی و آی‌مک ۲۴ اینچی خواهند بود. کیپ ام‌۳ با فرایند ساخت ۳ نانومتری TSMC تولید خواهد شد که باعث بهبود قابل ملاحظه‌ای در عملکرد و کارایی انرژی نسبت به کیپ M2 در دستگاه‌های موجود خواهد شد.