مجله تکنولوژی

همه‌چیز جدید در ‌CarPlay‌ در iOS 17

اپل قصد دارد برای تقریباً هر برنامه و ویژگی آیفون، قابلیت‌های جدیدی را با iOS 17 معرفی کند و ‌CarPlay‌ نیز از این قاعده مستثنی نمی‌شود. تاکنون، ما شاهد انقلاب کلی ‌CarPlay‌ که اپل در سال گذشته اعلام کرده بود، نشده‌ایم، اما تعدادی از قابلیت‌های جدید وجود دارد.

اشتراک‌گذاری با برنامه موسیقی اشتراک‌گذاری با برنامه موسیقی اپل با ‌CarPlay‌ کار می‌کند، به این معنی که هر کسی که در ماشین حضور دارد، حتی سرنشینان، می‌توانند به لیست پخش ‌Apple Music‌ کمک کنند.

تنها با شرطی که صاحب ماشین عضویت ‌Apple Music‌ داشته باشد و از ‌CarPlay‌ جلسه اشتراک‌گذاری را آغاز کند، افراد دیگر در ماشین می‌توانند موسیقی مورد نظر خود را انتخاب کنند. هر فرد می‌تواند کد QR تولید شده توسط کاربر اصلی را اسکن کند تا به لیست پخش ‌Apple Music‌ در ماشین دسترسی پیدا کند و آهنگ‌ها را به صف موسیقی ‌Apple Music‌ در داخل ماشین اضافه کند.

تنها شخصی که جلسه اشتراک‌گذاری را آغاز می‌کند باید عضویت ‌Apple Music‌ داشته باشد. دیگران بدون نیاز به پرداخت هزینه می‌توانند از ‌Apple Music‌ برای کمک به اشتراک‌گذاری استفاده کنند.

بهبودهای ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی اگر خودروی الکتریکی دارید، برنامه نقشه‌های اپل می‌تواند درباره فعالیت شارژ در زمان واقعی برای شبکه‌های شارژی که با خودروی شما سازگار هستند، اطلاعات را ارائه دهد. این به‌خصوص به مالکان خودروهای الکتریکی کمک خواهد کرد تا در سفرهای خود ایستگاه‌های شارژ نزدیک را پیدا کنند.

به‌روزرسانی‌های پیام‌ها برنامه پیام‌ها در ‌CarPlay‌ دارای رابط کاربری بازطراحی شده است که امکان پاسخ دادن سریع به پیام و مرور مجدد پیام را بدون آزار زیاد از رانندگی فراهم می‌کند.

والپیپر iOS 17 شامل گزینه‌های تصویر پس‌زمینه جدیدی است که می‌تواند در رابط ‌CarPlay‌ نمایش داده شود.

تجربه کاملاً جدید ‌CarPlay‌ اپل در WWDC 2022 نسخه نسل بعدی ‌CarPlay‌ را پیش‌بینی کرد که در آینده به یک ادغام عمیق با خودروها خواهد پرداخت. اپل در WWDC 2023 درباره تجربه جدید ‌CarPlay‌ حرفی نزد، اما در سال 2022 اعلام کرده بود که اولین خودروهایی با تکنولوژی به‌روزشده در اواخر سال 2023 عرضه خواهند شد.

CarPlay 2 چند نمایشگری ‌CarPlay‌ از چند نمایشگر پشتیبانی خواهد کرد و در تمامی نمایشگرهای خودرو، از جمله پیشانی ابزار. اپل قادر خواهد بود تا تجربه‌ای یکپارچه را در سراسر خودرو ارائه دهد و ‌CarPlay‌ با سرعت‌سنج، تاکومتر، کیلومترشمار، سنج‌سوخت و سایر قطعات ارتباط برقرار خواهد کرد.

کنترل‌های اقلیم خودرو نیز در خودروهای آینده از طریق ‌CarPlay‌ قابل دسترسی خواهد بود که به کاربران امکان تنظیم دمای داخل خودرو و فعال‌سازی سایر ویژگی‌های اقلیمی در داخل خودرو را از طریق رابط ‌CarPlay‌ می‌دهد.

با توجه به طرح اصلاح‌شده ‌CarPlay‌ که قرار است در سال 2023 عرضه شود، می‌توان انتظار داشت در به‌روزرسانی‌های آینده ‌iOS 17‌ ویژگی‌های بیشتری برای ‌CarPlay‌ مشاهده کنیم. برندهای خودرویی که ‌CarPlay‌ نسل بعدی را پشتیبانی می‌کنند عبارتند از: آکورا، آئودی، فورد، هوندا، جگوار، لندروور، مرسدس بنز، نیسان، پورشه و ولوو.