مجله تکنولوژی

همه‌چیز جدید در iOS 17 بتا 2

امروز اپل بتا دوم به‌روزرسانی‌های آتی iOS 17 و iPadOS 17 را به‌عنوان بخشی از آزمایشات به توسعه‌دهندگان منتشر کرد. همانند هر بتای جدید برای یک به‌روزرسانی اصلی، این نرم‌افزار شامل تعدادی تنظیمات و تغییرات کوچک است که اپل در حال بهبود آنها قبل از عرضه رسمی سیستم‌عامل‌ها است. ما همه چیز جدیدی که تا کنون در بتا دوم پیدا کرده‌ایم را مجموعه کرده‌ایم.

صفحه به‌روزرسانی این به طور فنی یک قابلیت از بتا اول است، اما صفحه به‌روزرسانی اکنون اطلاعات بیشتری درباره نرم‌افزار بتا نمایش می‌دهد. این شامل جزئیاتی درباره پیوستن به برنامه بتا و پشتیبان‌گیری قبل از نصب نرم‌افزار بتا است.

نکات برنامه برنامه‌های طراحی شده توسط اپل از یک قابلیت نکات استفاده می‌کنند که جزئیاتی درباره قابلیت‌های موجود را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، در برنامه پیام‌ها، یک نکته درباره ارسال پیام با صحبت کردن به جای تایپ با Siri وجود دارد.

تنظیمات مکان در بخش تنظیمات سیستم بخش گزینه‌های حریم خصوصی مکان، گزینه “میکرومکان” جدیدی وجود دارد. اپل توضیحی درباره این گزینه ارائه نمی‌دهد. گزینه تأیید مکان برنامه‌های کوتاه ناپدید شده است و همچنین صفحه‌های ساعت استندبای نیز ناپدید شده‌اند.

بررسی پیام‌ها در بخش پیام‌ها در برنامه تنظیمات، اپل عبارت‌بندی گزینه‌های داده برای ویژگی بررسی تغییر کرده است. گزینه‌ها حالا “کامل” و “محدود” هستند، نه “فقط مکان کنونی” و “تمام مکان‌های بازدید شده”.

داده‌های محدود به عنوان مکان کنونی و جزئیاتی درباره باتری و سیگنال شبکه توصیف می‌شود، در حالی که داده‌های کامل شامل تمام داده‌های محدود به علاوه مسیر سفر شده و موقعیت آخرین باز کردن آیفون و جدا کردن اپل واچ است.

برنامه موسیقی فعال‌سازی تلاطم در ‌Apple Music در برنامه تنظیمات دیگر از برنامه خارج نمی‌شود، همچنین طول قابل شخصی‌سازی برای ویژگی تلاطم وجود دارد.

وضعیت استندبای هم اکنون گزینه‌ای برای خاموش کردن اعلان‌ها در حالت استندبای وجود دارد. اعلان‌های دسته‌بندی شده به عنوان “حیاتی” همچنان تحویل داده می‌شوند حتی وقتی این ویژگی خاموش است.

ابزارک‌های ‌Apple Music‌ بعضی از ابزارک‌های ‌Apple Music‌ حالا در گزینه‌های اندازه مختلف در دسترس هستند.