مجله تکنولوژی

ویژگی ‘جستجوی تصویری’ Apple Vision Pro

ویژگی ‘جستجوی تصویری’ Apple Vision Pro قادر است به تشخیص اجسام، کپی متن چاپی، ترجمه و دیگر کارها

سیستم عامل visionOS هدست Apple Vision Pro ویژگی “جستجوی تصویری” را شامل می‌شود که به نظر می‌رسد مشابه ویژگی جستجوی تصویری در آیفون و آیپد باشد.

با جستجوی تصویری، کاربران می‌توانند از هدست Vision Pro استفاده کنند تا اطلاعاتی درباره یک جسم بدست آورند، متنی که در محیط پیرامون آن‌ها وجود دارد را شناسایی و با آن تعامل کنند، متن چاپی از دنیای واقعی را کپی و در برنامه‌ها قرار دهند، متن را به 17 زبان مختلف ترجمه کنند و بسیاری از کارهای دیگر را انجام دهند.

متن واقعی که شامل اطلاعات تماس، صفحات وب و تبدیل واحدها و اطلاعات مشابه است، می‌تواند در ‌visionOS به اقدامی تبدیل شود. بنابراین، به عنوان مثال، اگر یک بروشور چاپی حاوی لینک وب داشته باشد، شما می‌توانید لینک را با استفاده از Vision Pro اسکن کنید و پنجره Safari را برای مشاهده وب سایت باز کنید. یا اگر یک دستور غذایی نیاز به گرم واحد دارد و شما به اونس نیاز دارید، می‌توانید با استفاده از هدست تبدیل انجام دهید.

همچنین، ترجمه متن به صورت لحظه‌ای در سفر و مواقع دیگری که ممکن است بخواهید به سرعت آنچه را در دنیای واقعی می‌بینید ترجمه کنید، مفید خواهد بود. هدست ‌Apple Vision Pro قادر است به طور خودکار متن و اسناد را تشخیص دهد، مشابه آنچه که آیفون قادر به تشخیص متن در تصاویر است و به آن اجازه می‌دهد که با آن تعامل کنید.

وظیفه جستجوی تصویری توسط استیو موسر در ‌visionOS پیدا شده است. هم‌اکنون می‌توان به visionOS از طریق بتا جدیدترین نسخه Xcode دسترسی داشت، زیرا اپل نسخه اول نرم‌افزار را امروز منتشر کرده است.