مجله تکنولوژی

اپل در حال توسعه یک نسخه بزرگتر از iMac

گزارش‌ها نشان می‌دهند که اپل در حال توسعه یک نسخه بزرگتر از iMac با یک صفحه نمایش بیش از 30 اینچ است که اندازه بزرگترین کامپیوتر همه در یکی تا به حال خواهد بود. بر اساس خبرنامه هفتگی Power On نوشته مارک گرمن از بلومبرگ، اپل در مراحل اولیه توسعه این iMac قرار دارد و تاریخ انتشار آن حداقل یک یا دو سال دیگر است.

گرمن می‌نویسد: “شرکت همچنین در مراحل اولیه‌ی کار بر روی یک iMac با صفحه نمایش بیش از 30 اینچ است.” او تاکنون هیچ جزئیات دیگری را به اشتراک نگذاشته است.

به جز مدل‌های تجدید شده، در حال حاضر iMac تنها در اندازه 24 اینچی موجود است، زیرا اپل iMac 27 اینچی و iMac Pro مبتنی بر Intel را در چند سال گذشته لغو کرده است. با وجود شایعات گاه به گاه درباره بازگشت iMac Pro، هنوز iMac بزرگتری با Apple silicon موجود نیست. یکی از راه حل‌ها خریدن یک صفحه نمایش استودیویی 27 اینچی و اتصال آن به یک Mac با Apple silicon است، اما این یک نرم‌افزار all-in-one نیست.

مدل 24 اینچی iMac در آوریل 2021 معرفی شد و دارای طراحی رنگارنگ و فوق‌العاده نازک است و با چیپ M1 تجهیز شده است. گرمن انتظار می‌رود iMac 24 اینچی با چیپ M3 که هنوز معرفی نشده است، تا اوایل سال آینده به روزرسانی شود. همه چیپ‌های Apple silicon کنونی بر اساس فرآیند 5 نانومتری TSMC تولید می‌شوند، در حالی که چیپ M3 انتظار می‌رود برای بهبود عملکرد و کارایی انرژی به فرآیند 3 نانومتری منتقل شود.

یک iMac بزرگتر یکی از محصولات موجود در نقشه محصول اپل است، طبق گزارش گرمن. وی همچنین انتظار دارد که نسل دوم Apple Watch Ultra در انتهای امسال عرضه شود و این نشان می‌دهد که این ساعت هوشمند با کیفیت بالا ممکن است مانند سایر مدل‌ها به صورت سالیانه به روزرسانی شود.